Wat doet u als uw kind ziek is?

• Verwittig liefst nog dezelfde dag de school.

Voor de lagere school belt u het secretariaat (03 484 35 89) of stuur een mailtje (ann.heirstrate@gbszandhoven.be)

Voor de kleuterschool belt u best naar de kleuterschool (03 484 58 88) of eveneens naar het secretariaat (03 484 35 89)

• Bij afwezigheid van ten hoogste 3 opeenvolgende kalenderdagen, volstaat een briefje van de ouders.
    Dit kan maximum 4x per schooljaar met de briefjes die u achteraan in de agenda van uw kind vindt.
  • Voor een afwezigheid van meer dan 3 opeenvolgende kalenderdagen moet een doktersattest ingediend worden.
    Wie dus ziek is op vrijdag én de maandag nadien, moet een doktersattest indienen. (aangezien dit een ziekte is van 4 opeenvolgende kalenderdagen)

Kleuters?

• Kleuters zijn niet leerplichtig en hoeven dus geen afwezigheidsattesten binnen te brengen.
    De kleuterleidsters vinden het echter wel fijn dat ze verwittigd worden.
  • 6-jarige kleuters die langer kleuteronderwijs volgen, vallen onder de regelgeving van de lagere school en dienen wél afwezigheidsattesten binnen te brengen!

Besmettelijke ziekten?
Verwittig de school indien uw kind één van volgende besmettelijke ziekten heeft.
De schoolarts wordt hiervan verwittigd om dan, in overleg, eventuele maatregelen te nemen.

• bof
  • voedselinfectie
  • buiktyfus
  • difterie
  • hersenvliesontsteking
  • hepatitis A
  • hepatitis B
  • impetigo
  • kinderverlamming
  • kinkhoest
  • mazelen
  • roodvonk
  • schurft
  • schimmelinfecties
  • shigella
  • tuberculose

Nog vragen omtrent afwezigheid?

we verwijzen u graag naar onderstaande link.